گشایش درهای بین‌المللی به ‌روی استارت‌آپ‌های ایرانی


نمایشگاه‌های بین‌المللی همواره یکی از راه‌های گسترش روابط با سایر کشورها برای توسعه بازار محسوب می‌شود. در این راستا، این روزها حضور در نمایشگاه باکوتل آذربایجان نیز فرصتی است که در اختیار استارت‌آپ‌های ایرانی قرار گرفته تا روابط خود را توسعه داده و در حوزه فناوری اطلاعات و صنایع های‌تک، با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنند.

 


نمایشگاه‌های بین‌المللی همواره یکی از راه‌های گسترش روابط با سایر کشورها برای توسعه بازار محسوب می‌شود. در این راستا، این روزها حضور در نمایشگاه باکوتل آذربایجان نیز فرصتی است که در اختیار استارت‌آپ‌های ایرانی قرار گرفته تا روابط خود را توسعه داده و در حوزه فناوری اطلاعات و صنایع های‌تک، با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنند.



به گزارش ایسنا، بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی ارتباطات، نوآوری و فناوری‌های پیشرفته باکو موسوم به «باکوتل» طی روزهای ۱۲ تا ۱۵ آذرماه جاری با حضور ۲۳۸ شرکت از ۲۳ کشور در حال برگزاری است. روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران هم برای شرکت در این نمایشگاه در رأس هیاتی متشکل از ۱۴ استارت‌آپ ایرانی وارد باکو شد.



علت حضور استارت‌آپ‌های ایرانی در این نمایشگاه، تلاش برای یافتن بازارهای بین‌المللی است، کما این‌که آذری جهرمی ابراز امیدواری کرد که استارت‌آپ‌های ایرانی حاضر در این نمایشگاه بین‌المللی بتوانند با برنامه‌ریزی و مذاکرات صورت‌گرفته، موفق به پیدا کردن بازارهای جدید منطقه‌ای و بین‌المللی شوند.



فضای خوب برای توسعه استارت‌آپ‌ها


به دلیل نزدیکی فرهنگی که میان جمهوری آذربایجان با مناطق شمال غربی کشور ما وجود دارد این بازار توانسته به رشد خوبی برسد و در عین حال در این منطقه فضای بسیار خوبی هم برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی ایران وجود دارد. شرکت‌های ایرانی هم ظاهرا با حضور در نمایشگاه باکوتل بازار خوبی در این منطقه ایجاد کرده‌اند.